يحيي زاده، نماينده تفت و ميبد در مجلس: امريکا و اسرائيل هيچ کدام به اهداف خود در لبنان نرسيده اند

يك نماينده مجلس گفت: آمريکا و اسرائيل هيچ کدام به اهداف خود در لبنان نرسيده‌اند و جنگ 10 روزه آنها تبديل به جنگي يك ماهه شده است.

حجه السلام والمسلمين سيد جلال يحيي‌زاده، نماينده مردم تفت و ميبد در مجلس شوراي اسلامي  اظهار داشت: در جنگ اسرائيل با کشورهاي منطقه به ويژه لبنان، اولين جنگي بود که آمريکا بيشتر از اسرائيل با اين اوضاع موافق و حتي در شروع شدن جنگ از ارتش اسرائيل سوء استفاده نمود.

وي افزود: در اين جنگ 30 روزه نه فقط سکونت کشورهاي عربي بلکه قبل از اين جمله قطعا چند کشور عربي از جنگ اسرائيل و لبنان اطلاع داشتند و موافق بودند.

يحيي‌زاده، در خصوص اهداف امريکا و اسرائيل خاطر نشان کرد: امريکا و اسرائيل هيچ کدام به اهداف خود نرسيدند ، جنگ و نيروي که آنها در مدت کمتر از 10 روز را پيش‌بيني کردند با دفاع حزب الله لبنان اکنون بيش از 30 روز طول کشيده ، براي اولين بار شاهد غرق شدن ناوچه‌هاي اسرائيلي در آب‌هاي مديترانه بوديم و همچنين حدود 5/1 ميليون نفر اسرائيلي آواره شدند و اينها همه، تلاش گروه چريکي حزب‌الله در مقابل رژيم غاصب صهيونيستي مي‌باشد.

وي تصريح كرد: در اين جنگ که مدت آن بيش از زماني بود که اسرائيل و امريکا پيش‌بيني کرده بودند و در اين موقعيت سران عرب نتوانستند که بيش از اين براي دشمنان لبنان چراغ سبز نشان دهند، مجبور شدند تا حدي با توجه به موج نيروهاي مردمي در کشورهايشان، کمي با مردم‌شان هماهنگ شوند و به هر حال آن موافقت را کنار گذاشته و سکوت را شکنند و به دنبال برپايي اجلاس سران اسلامي افتادند.

يحيي زاده خاطرنشان كرد: اين وضعيت نشان دهنده اين است که اسرائيل و امريکا، براي اولين بار نه از سوي يک کشور عربي، بلکه از سوي يک جمع معتقد و نيروي مخلص شکست خوردند و البته اين انقلاب جاي خود را در قلوب مردم باز کرده و تاثيرات فرهنگي و ملي خود را نشان داده و امريکا و اسرائيل نمي‌توانند به راحتي با اين انقلاب مبارزه کنند.

يحيي‌زاده تصريح کرد: همان طور که در احاديث آمده هر کس صداي مسلماني را بشنود و کمک نکند، مسلمان نيست، تنها کاري که مي‌توانيم انجام دهيم، تظاهرات و دعاهاي مردم براي حزب الله مي‌باشد.

نماينده مجلس در پايان گفت: بايد در اين نبرد نبايد اجازه دهيم، استکبار به اهداف خود نائل شود و همچنين نبايد اجازه دهيم که امريکا بر کشورها، سيتره پيدا کند.

منبع:ايسنا

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا